Svart og kvitt

Fotografen Alec Soth meiner foto av gamle vakre låvar er blitt ein klisjé. Me som vegrar oss for klisjear fotograferer difor ikkje vakre gamle låvar. Eller? Fotografen William Eggleston finn det vakre i fry mrdt banale, medan Soth med eit sukk slår fast at titusenar av fotografar tek nett slike bilete.. Så kva anna kan ein gjera enn å bli matt og oppgitt? Då siterer eg ein tredje amerikansk fotograf, Michael Reichmann: – Eg har nyleg vore ute på bondelandet og fotografert gamle låvar og tidlege haustfargar.

Glad og nøgd  gjer han det som ein annan ikkje orkar tanken på. Det handlar om å gjera fotografiet til sitt eige.

I boka «En Passant» av Irving Penn såg eg nyleg foto av gamle utslitne arbeidshanskar. Slike har eg fotografert i fleire år utan å tenkja på at kanskje nokon har gjort det før meg.

Så kva med siloballar? Kor mange andre er det som fotograferer siloballar.? Skitt au. Dei har sine, eg har mine. Her er eit knippe frå Sør-Island. Eg vart nesten frå meg av fryd over å finna ein haug med berre svarte ballar pluss éin sau. På eit av bileta er siloballane langt der nede nesten løynde av vassrøyken frå Skogafoss.