Fossar og vaskebrett

I Akureyri leigde me bil for å reisa austover, sørover og vestover til Reykjavik. Utleigaren snakka bra norsk etter fleire år i Noreg. Eg er svak for fossar, og aust for Akureyri ligg to fossar som er absolutte reisemål. Godafoss (foto 1) skuffa ikkje. Store vassmengder frå innlandet samlar seg i elva Skjálfandfljot og dannar Godafoss på veg havet. Fallet er berre 12 meter, men fossen er like fullt mektig!

Dettifoss i nasjopnalparken Jökulsárgljúfur er endå mektigare. Frå ringvegen kring Island kunne me velja mellom to vegar. Me lytta til rådet frå bilutleigaren, og angra bittert (foto 3). Nesten tretti km med vaskebrett – systematisk 2. girs vaskebrett – og hundre prosent omgitt av øydemark. Islendingane bygde vegen, og må ha overlate vedlikehaldet til djevelen. Ved avkøyringa til Dettifoss såg me fosserøyken knapt éin km unna. Då var det seint på dag, og me var så fillerista av vaskebrettet at me gav blaffen i ei vakker oppleving. Dettifoss er 44 meter i fallet og hundre meter breid.

Men ringvegen kring Island er god i nesten heile si lengd (foto 4). Eg køyrde makeleg, og andre bilar  fossa forbi meg.

– Din elendige gapahuk, ropa eg til dei,  – din fjøsnisse!

– Hald deg på rett side av vegen! kom det frå reisefølgjet mitt.

Foto 2 viser ein lavaformasjon nær Myvatn. Lavaen boblar opp, størknar og brest.